مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران: ارائه ۱۶۰ میلیارد دلار فرصت سرمایهگذاری در نمایشگاه نفت/ توانایی بالفعل ایران در تأمین سهمی قابلتوجه از انرژی جهان
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از ارائه ۱۶۰ میلیارد دلار فرصت سرمایهگذاری در بالادست صنعت نفت در بیستوششمین نمایشگاه بینالمللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی خبر داد.
محسن خجستهمهر با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه بینالمللی صنعت نفت در ایران گفت: ایران با توان ذاتی که در مالکیت منابع هیدروکربوری دارد و از آنجا که حائز مقام نخست در جهان است، جایگاهی ویژه در برگزاری نمایشگاه بینالمللی نفت دارد.
وی افزود: ایران با داشتن زیرساختهای گسترده انتقال و ترانزیت انرژی دسترسی راحتی را به این زیرساختها فراهم کرده است؛ امروزه در جهان تأمین انرژی پایدار موضوع مهمی است که همین موضوع از مؤلفههای مهم اقتدار اقتصادی جمهوری اسلامی بهشمار میآید.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در ادامه گفت: ایران توانایی بالفعل دارد تا سهمی قابلتوجه از انرژی جهان را تأمین کند، یا در انتقال آن سهیم باشد.
خجستهمهر با اشاره به شعار سال ۱۴۰۱ (تولید، دانشبنیان و اشتغالآفرین) گفت: این شعار در محوریت نمایشگاه امسال مورد توجه قرار گرفت که همین موضوع سبب رونق آن شده است.
وی در تشریح توجه به شعار سال در نمایشگاه بیستوششم گفت: ۱۰۰ شرکت دانشبنیان و ۲۰ دانشگاه برتر در شرایط مناسب با برخورداری از تسهیلاتی که نمایشگاه در اختیار آنها گذاشته است، حاضر شدهاند و با نگاه منصفانه در سطح قابلقبولی، با حداکثر ظرفیتی که نمایشگاه در اختیارشان گذاشته و ظرفیتهایی که خودشان دارند، نقشآفرینی میکنند.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به ویژگیهای بصری نمایشگاه امسال اشاره کرد و گفت: نمایشگاه امسال از نظر بصری دارای ویژگی خاصی است و همه توان و اقتدار اقتصادی و دانشبنیان بودن جمهوری اسلامی در این نمایشگاه از دیدگاههای مختلف بصری و موقعیتی مورد توجه قرار گرفته است و هر فردی به این نمایشگاه وارد شود، بهراحتی میتواند تشخیص دهد با چه شخصی صحبت کند و اینکه چه ظرفیتهایی برای مذاکره برای سرمایهگذاری وجود دارد.
خجستهمهر درباره فرصتهای سرمایهگذاری در این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه سعی کردیم ۱۶۰ میلیارد دلار پروژههای بالادستی در بخش نفت و گاز را به شکلهای مختلف در معرض مذاکره کنندگان قرار دهیم.
وی در پایان از مذاکرات پرشمار با شرکتهای بینالمللی در طول نمایشگاه یاد و تصریح کرد: در طول نمایشگاه در اتاقهای مذاکره تعبیهشده، شرکتهای خارجی برای مذاکره با شرکت ملی نفت ایران برنامهریزی کردهاند.