نشست هم‌اندیشی بررسی مشکلات تولید بار اول در شرکت ملی نفت ایران برگزار شد

نخستین نشست هم‌اندیشی «بررسی و آسیب‌شناسی مشکلات اجرایی تولید بار اول در شرکت ملی نفت ایران و راهکارهای بهبود انجام کار با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و اجرایی موجود» در پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت برگزار شد.

این نشست هم‌اندیشی با تاکید محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از سوی ستاد تحول و پیشرفت فناوری‌های دانش بنیان این شرکت مبنی بر در دستور کار قرار گرفتن کارگروه راهبری ساخت بار اول عصر شنبه، هفتم اسفندماه با حضور دبیر کمیته تولید بار اول معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیر پژوهش و فناوری، مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای نفت و مدیران پژوهش و فناوری شرکت‌های تابعه نفت برگزار شد.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران در این نشست با بیان اینکه یکی از چالش‌های پیش رو در حوزه کالا، مواد و تجهیزات، نیاز این موارد در تعداد و گستره‌ای مشخص است، گفت: می‌بایست سازوکاری منسجم فراهم شود تا زمانی که متقاضیان این موارد به شرکت ملی نفت ایران اعلام نیاز می‌کنند، بتوان دست‌کم تخمینی از بازار متصورشده این محصولات ارائه کنند.

سید مهدیا مطهری در خصوص اهداف و انتظارهای موجود از برگزاری این نشست‌های هم‌اندیشی اظهار کرد: ضرورت دارد لیست تجهیزات و اقلام مورد نیاز را در جهت رفع چالش‌های پیش روی تولید شرکت‌های تابعه و بهره‌بردار مشخص و تبیین کنیم.

دبیر ستاد تحول و پیشرفت فناوری‌های دانش بنیان شرکت ملی نف تصریح کرد: انتظار می‌رود فرآیندها درگروه‌های تولید بار اول به نحوی پایه ریزی شود که منجر به تقاضای دانش بنیان شود؛ همچنین در یک رویکرد ارتقا فناوری، تجهیزات و موادی که بالاتر از سطح کیفی فعلی هستند، با دیدگاه عملیاتی تولیدپذیر شوند و در سطح شرکت‌ها مطرح شود که این امر با ایجاد تغییرات در فرآیندهای جاری در کارگروه های تولید بار اول، امکان پذیر است.

سیدحمزه حسنی، دبیر کارگروه تولید بار اول معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این نشست نسبت به دستاوردهای سازنده نشست‌های هم‌اندیشی ابراز امیدواری کرد و به تشریح بخشی از مهم‌ترین موانع ساخت بار اول یک محصول فناورانه پرداخت.

برزو قنبری، سرپرست مدیریت پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران نیز در این نشست با تاکید بر اینکه این مدیریت در سال‌های گذشته با تعریف پروژه های ده گانه همواره پیشران امر حمایت از ساخت داخل بوده است، افزود: در مسیر جدید تعریف شده نیز این مدیریت در زمینه حمایت از تولید بار اول پیشگام خواهد بود.

بر اساس این گزارش، در ادامه این نشست نیز مدیران پژوهش و فناوری شرکت‌های تابعه نفت از برنامه‌ها، طرح‌ها و چالش‌های پیش روی خود در راستای تولید داخل سخن گفتند و نسبت به یافتن راهکارهای متناسب برای رفع موانع به بحث و تبادل نظر پرداختند.

https://roydadnaft.ir/13993کپی شد!