نگاه ویژه کمیسیون انرژی مجلس به رفع مشکلات منابع انسانی نفت

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در بازدید از منطقه عملیاتی پارسیان، گفت: کمیسیون انرژی و برخی دیگر از کمیسیون‌های مجلس به رفع مشکلات منابع انسانی وزارت نفت نگاه ویژه دارد.

فریدون حسنوند در نشست مشترک کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با گروه اجرایی پروژه احداث ایستگاه تقویت فشار گاز وراوی و مسئولین استان فارس که روز جمعه (۱۹ آذرماه) در محل اجرای طرح برگزار شد، افزود: این اطمینان خاطر را می دهم که یکی از دغدغه های جدی اعضای این دوره از اعضای کمیسیون انرژی و برخی دیگر از کمیسیون های مجلس شورای اسلامی رسیدگی به مسائل منابع انسانی است زیرا در تنوع قراردادهای استخدامی تضییع حقوق صورت گرفته است و ما به دنبال این هستیم که احقاق حق شود و انگیزه های این نیروها در حوزه مادی تامین شود.

وی ادامه داد: متوجه هستیم در کشورهای پیرامونی ما شرایط حقوقی و رفاه کارکنان به چه صورت هست اما با درک تنگناهای دولت، به دنبال آن هستیم تا سرمایه های علمی، فکری و نیروهای انسانی و مدیریتی از کشور خارج نشوند.

حسنوند گفت: نباید امیدواری را به یاس و نامیدی در جامعه بدل کنیم زیرا انجام کارهای بزرگی که اکنون روزمره و عادی به شمار می آید زمانی جز آرزوهای ما بوده، بنابراین باید بسط خودباوری، اعتماد بنفس و امید آفرینی وظایف همه ما باشد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در کنار رسیدگی به حوزه های فنی و تخصصی و نگاه ویژه به مسئولیت های اجتماعی و منابع انسانی، به دنبال این هستیم از این تجربیات در دیگر حوزه ها استفاده شود و با انتقال امید آفرینی به جامعه، مسیر توسعه و پیشرفت کشور تسهیل شود.

به گفته حسنوند، امروزتمرکز همه ما باید بر روی اقتصاد، تولید، معیشت و بحث تولید باشد تا در کنار آن بتوانیم بنیان های مذهبی، دینی و فرهنگی را مستحکم کنیم تا این اتقلاب به اهداف ترسیم شده آن از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) نایل شود.

* سهم ۷۰ میلیون متر مکعبی منطقه عملیاتی پارسیان در تولید گاز زمستانی

مدیرعامل شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی نیز در این نشست با اشاره به سهم ۷۰ میلیون متر مکعبی منطقه عملیاتی پارسیان در تولید گاز زمستانی، گفت: به منظور تثبیت و افزایش سقف تولید گاز و تامین پایدار خوراک پالایشگاه‌ها، تسریع در توسعه میدان‌های گازی جدید، یک ضرورت است.

سید ابوالحسن محمدی به عنوان نماینده شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با تشریح فعالیت انجام شده در راستای نگهداشت و افزایش سقف تولید گاز میدان‌های تحت راهبری نفت مرکزی در جنوب استان فارس، بر ضرورت تسریع در توسعه میدان‌های گازی جدید با هدف تثبیت و افزایش سقف تولید گاز و تامین پایدار خوراک پالایشگاه‌هادر سال‌های آتی تاکید کرد.

محمدی با اشاره تولید و تامین حدود ۷۰ میلیون متر مکعب در روز گاز زمستانی از منطقه پارسیان، اظهار کرد: این میزان تولید گاز از طریق میدان های هما، تابناک، شانول و وراوی انجام می شود. در ضمن مجموع تولید زاگرس جنوبی حدود ۱۶۶ میلیون متر مکعب در روز است که بیشتر در حوزه استان فارس قرار دارد.

وی یادآور شد: تولید از منطقه عملیاتی پارسیان از سال ۱۳۸۲ از میدان گازی تابناک آغاز شد. این منطقه با برخورداری از هفت مرکز جمع آوری، یک مرکز تفکیک گاز و ۸۰۰ کیلومتر خط لوله در گستره راه های  مواصلاتی به وسعت ۳۲۰ کیلومتر، هم اکنون ۹ درصد از گاز تولیدی کشور و خوراک پالایشگاه گازی پارسیان را تامین می کند.

محمدی با بیان اینکه هم اکنون سه طرح احداث ایستگاه تقویت فشار گاز هما، وراوی و مرکز تفکیک گاز تابناک با ارزش ۲۸۰ میلیون یورو از پروژه های در حال اجرای شرکت زاگرس جنوبی در منطقه پارسیان است، اظهار کرد: افزایش فشار و تثبیت تولید گاز میدان گازی شانول نیز در مرحله مطالعه پایه مهندسی است.

وی با اشاره به تعامل بسیار مطلوبی زاگرس جنوبی با مسئولان استانی و محلی در حوزه مسئولیت های اجتماعی، گفت: خوشبختانه در زمینه فنی هیچ مشکلی در راستای تولید وجود ندارد اما حمایت از برنامه های انگیزشی منابع انسانی در کمیسیون انرژی بسیار مهم است زیرا ما را قادر می سازد تا بتوانیم در راستای اهداف جمهوری اسلامی، جبهه تولید را بدون حضور خارجی‌ها در کشور پیش ببریم.

براساس این گزارش، رئیس و جمعی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، روز جمعه، ۱۹ آذرماه، طی بازدید دو روزه از طرح‌ها و پروژه‌های حوزه انرژی در دست اجرای استان هرمزگان و جنوب استان فارس با هدف ارزیابی روند پیشرفت این طرح‌ها بازدید کردند. در این بازدید، فریدون حسنوند، احمد مرادی، عبدالعلی رحیمی مظفری، علیرضا ورناصری، سیدموسی موسوی، منصور شکراللهی، رمضانعلی سنگدوینی، مالک شریعتی، حسین حسین‌زاده و کیوان مرادیان از اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، حضور داشتند و مدیران ارشد شرکت ملی نفت ایران و سید ابوالحسن محمدی، به عنوان نماینده مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی را همراهی و میزبانی کردند.

https://roydadnaft.ir/12780کپی شد!