نظام جبران خدمات نیروهای قرارداد مدت‌موقت تا پایان سال ابلاغ می‌شود

معاون توسعه و مدیریت سرمایه انسانی وزارت نفت در بازدید دو روزه از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی گفت: نظام جبران خدمات نیروهای قرارداد مدت‌موقت در حال بررسی است که پس از دریافت موافقت‌های لازم به‌زودی ابلاغ می‌شود.

مهدی علی‌مددی در نشست با نمایندگان کارکنان رسمی، قراردادی و پیمانکاری این شرکت در منطقه عملیاتی آغار و دالان، ساماندهی نیروهای قرارداد مدت‌موقت را از دغدغه‌ها و اولویت‌های اصلی معاونت توسعه و مدیریت سرمایه‌ انسانی وزارت نفت اعلام کرد و افزود: نظام جبران خدمات این نیروها مطابق دیگر نظام‌های قراردادی در حال تدوین است.

وی در تشریح جزئیات این طرح گفت: این طرح در دو بخش سامان‌دهی عناوین شغلی و نظام جبران خدمات در حال انجام است و پس از دریافت موافقت‌های لازم، به‌زودی ابلاغ می‌شود.

معاون توسعه و مدیریت سرمایه انسانی وزارت نفت همچنین از پیگیری جذب و تبدیل وضعیت استخدامی مشمولان ایثارگری طبق قانون جامع خدمت‌رسانی به ایثارگران از سوی مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: بر اساس بند «و» ماده ۴۴ این قانون مشمولان یادشده که ۵۴۰۰ نفرند، در شرف انجام است و مشمولان بند «د» تبصره ماده ۲۰ نیز در شرف ابلاغیه رسمی هستند.

علی‌مددی در ادامه درباره ارزیابی طرح طبقه‌بندی مشاغل نیروهای پیمانکاری گفت: بهبود وضعیت نیروهای پیمانکاری متوقف نشده است و جاماندگان از این طرح شناسایی و بر اساس شرایط، در مورد آنها نیز اجرا می‌شود و رسیدگی به وضع نیروهای پیمانکاری و قراردادی تا زمان رسیدن به جایگاه قابل قبول ادامه دارد.

وی در ادامه به نیازهای کارکنان رسمی اشاره کرد و افزود: وضع نیروهای رسمی به‌ویژه در مناطق جنوبی مطلوب و شایسته نیست و مشکلات شغلی و معیشتی این نیروها که همگی در مشاغل حساس و حاکمیتی مشغول انجام وظیفه هستند، وضع مطلوبی ندارد.

معاون توسعه و مدیریت سرمایه انسانی وزارت نفت افزود: در هشت سال گذشته اقدام‌های مؤثری در زمینه رفع نیازهای کارکنان شامل بهداشت و درمان، ترفیعات شغلی، تعدیل مدرک، حقوق و مزایا، ساختار سازمانی و… انجام نشده است و ما اکنون با انباشت مشکلات روبه‌رو هستیم، بنابراین ضروری است با اولویت‌بندی و به‌صورت آرام و کارشناسی نسبت به حل آنها  اقدام کنیم.

علی‌مددی، با اشاره به اینکه تحریم‌ها و کمبود تکنولوژی شرایط مدیریت کشور را سخت کرده است، گفت: با همفکری، همدلی و کار کارشناسی می‌توان مشکلات را به نحو مطلوب حل کرد.

وی در این سفر همچنین در نشستی تخصصی به میزبانی زاگرس جنوبی و با حضور مدیران این شرکت و شرکت‌های پخش فرآورده‌های نفتی و خطوط لوله و مخابرات منطقه فارس به بررسی مسائل مرتبط با منابع انسانی پرداخت.

بررسی مسائل مرتبط با نیروی انسانی شرکت زاگرس جنوبی، شرکت‌های ملی پخش فرآورده‌های نفتی و خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه فارس و شرایط موجود برای منابع انسانی شرکت‌های فعال در منطقه و برنامه‌های آینده از دیگر محورهای سفر معاون توسعه و مدیریت سرمایه انسانی وزارت نفت به استان فارس بود.

معاون وزیر نفت در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و هیئت همراه، طی روزهای شنبه و یک‌شنبه (سیزدهم و چهاردهم آذرماه) از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی و منطقه عملیاتی آغار و دالان بازدید و از نزدیک با کارکنان این شرکت دیدار و گفت‌وگو کردند.

https://roydadnaft.ir/12754کپی شد!