تازه ترین

موقعیت شما : صفحه اصلی » آخرین اخبار » ایمنی » پارس جنوبی » پیشخوان » شهرهای نفت خیز
  • شناسه : 9118
  • 08 فوریه 2021 - 9:28
اخذ استاندارد نظام ساماندهی محیط کار (۵S) در فرودگاه بین المللی خلیج فارس عسلویه

اخذ استاندارد نظام ساماندهی محیط کار (۵S) در فرودگاه بین المللی خلیج فارس عسلویه

وحید فروغی زاد در این خصوص گفت؛ این فرودگاه با تلاشهای صورت گرفته در جهت ارتقای سطح کیفی و وظایف سازمانی ، با همکاری شرکت مهندسین مشاور فراگزین جنوب و با راهبری مدیریت محترم استاندارد ،کیفیت و بازرسی فنی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و کارشناسان این فرودگاه موفق به دریافت گواهینامه استاندارد نظام ساماندهی محیط کار(5S) شد که این امر نشان دهنده اعتقاد راسخ به کیفیت در انجام کار و فرآیند های سازمانی در این فرودگاه می باشد.

وحید فروغی زاد در این خصوص گفت؛ این فرودگاه با تلاشهای صورت گرفته در جهت ارتقای سطح کیفی و وظایف سازمانی ، با همکاری شرکت مهندسین مشاور فراگزین جنوب و با راهبری مدیریت محترم استاندارد ،کیفیت و بازرسی فنی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و کارشناسان این فرودگاه موفق به دریافت گواهینامه استاندارد نظام ساماندهی محیط کار(۵S) شد که این امر نشان دهنده اعتقاد راسخ به کیفیت در انجام کار و فرآیند های سازمانی در این فرودگاه می باشد. 
وی در ادامه وجود استاندارد را موجب افزایش کیفیت خدمات و نیز جلوگیری از سلیقه محوری در مجموعه مدیریت فرودگاه عنوان و افزود ، در غیاب استاندارد ها و معیارها و ضوابط ، سلیقه هایی به میدان خواهند آمد که این پدیده موجب انحراف خط سیر اصولی و منطقی سازمانی و نهایتا آسیب ها و ضررهای احتمالی می شود. که نیاز به مدیریت اصولی و منطقی و علمی در فرودگاه می باشیم.
پنج گام پیاده سازی این نظام در راستای استقرار این پروژه شامل شناخت وضع موجود، سازماندهی کمیته های مربوطه، آموزش، اجرایی طرح و ممیزی، جهت آغاز محیطی راحت، ایمن و زیبا برای همه افراد و زمینه ساز سیستم های مدیریتی همچون SMS-ISO و سیستم های مدیریت فرآیندی در سازمانها می باشد که این امر پایه و اساس ارتقای کیفیت و بهره وری سازمان ها قلمداد می شود.
فروغی زاد اجرایی نظام ساماندهی محیط کار را گامی مهم در راستای کوتاه تر کردن مسیر ارائه خدمات، افزایش رضایتمندی مشتریان و افزایش بهره وری دانست و ابراز امیدواری کرد؛ با اخذ این گواهی نامه و دیگر استاندارد ها توسط این مجموعه بیش از پیش شاهد افزایش کیفیت خدمات رسانی، افزایش بهره وری و رضایت مندی ذینفعان، ایجاد یک محیط ایمن و دور از خطر، افزایش کارایی و طول عمر ابزار و ماشین آلات و نیروی انسانی،کیفیت و بهره وری در فرودگاه، حذف ضایعات، پاکیزه کردن محیط کار برای ارتقای روحیه کارکنان و نهایتا رضایتمندی ذینفعان را در پی دارد  .
وی افزود : گام نخست برای استقرار این پروژه در تدوین اهداف کیفی سال ۱۳۹۹ برداشته و مقرر شد در مرحله اول در مدیریت نگهداری و تعمیرات و دفاتر اداری اجرا و در مراحل بعد به کل واحد ها و مدیریت های فرودگاه تعمیم داده شود.