چرا پروسه صدور کارت سوخت طولانی شده است؟

شهرام رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره آخرین وضعیت صدور کارت هوشمند سوخت اظهار داشت: تاکنون و به صورت نرمال و معمول چند ساله روزی ۵ هزار درخواست داشتیم، برای اینکه بتوانیم این درخواست را اجابت کنیم در طول مدتی که سامانه هوشمند سوخت برقرار است ۶ برابر ظرفیت یعنی حدود ۳۰ هزار تولید در نظر گرفته‌ایم، در ۵ ماه گذشته با توجه به اینکه تصور بر این بود کارت اجباری شود از مردم خواستیم با کارت خود سوختگیری کنند که حداقل امتیاز این بود که حضور و غیاب می‌شد و اگر کسی رمز را فراموش کرده، می‌توانست رمز را بازیابی و یا مشکلات احتمالی را برطرف کند. علیرغم اینکه چندین بار تقاضا کردیم و حتی کارت جایگاه‌دار را هم محدود کردیم، مردم استقبال خوبی نکردند.

وی افزود: روزهای آخر برای استفاده از کارت به ۳۰ درصد ظرفیت هم نرسیدیم اما درست روز بعد از اعلام آغاز سهمیه بندی به یکباره با هجمه درخواست ۸۵ هزار کارت سوخت مواجه شدیم این تعداد یعنی ما ۳ برابر ظرفیتی که پیش بینی اضافه هم کرده بودیم باید کارت تولید کنیم و باعث شد اکنون حدود ۵۰۰ هزار کارت پشت در باشد و این در حالی است که ظرفیت را از ۳۰ هزار به ۵۰ هزار رسانده‌ایم.  

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: پروسه سختی طی شد باید زیرساخت یک مرکز تخصصی افزایش پیدا می‌کرد، اکنون ۵۰۰ هزار کارت پشت در است، هنوز درخواست ما ۶ برابر ظرفیت قبلی و بیش از ظرفیت پیش بینی شده است به همین دلیل برخی مردم بیش از یک ماه است که معطل کارت مانده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اگر قبل از اجرای سهمیه بندی و زمانی که ما حتی روزانه ۵ هزار درخواست هم نداشتیم هموطنان یک بار کارت‌شان را حضور غیاب می‌کردند، اکنون مشکلی نداشتیم.

رضایی یادآور شد: ما اکنون مشکل کارت خام و تولید نداریم و ظرفیت ۶ برابر شرایط عادی دیده شده و با چند برابر ظرفیت تولید می‌کنیم.

وی درباره کارت‌های باجه معطله نیز گفت: اکنون کارت‌های معطله به عدد ۴۵۰ هزار رسیده و این عدد تلفیقی از کارت‌های اخیر و سال‌های قبل است، امیدوارم هر چه زودتر درخواست‌ها به رنج نرمال برسد و کارت‌ها سریعتر صادر شوند. 

https://roydadnaft.ir/3436کپی شد!